Langeland Kommune

NEM Refusion

Digital indberetning af sygedagpenge - obligatorisk fra 1. september 2011

Folketinget besluttede den 18. februar 2011, at NemRefusion skal være obligatorisk fra den 1. september 2011.

Det betyder, at det fra den dag er obligatorisk at anmelde fravær og anmode om refusion af syge- og barselsdagpenge på NemRefusion - uanset om du er arbejdsgiver, selvstændig eller fra en A-kasse.

Desuden kan arbejdsgivere indberette sygefraværssamtaler digitalt.

Det er således ikke længere muligt at benytte papirblanketter og du vil få afslag på anmeldelsen.

Her kan du følge med i driftsstatus, se FAQ regler og finde telefonnummer og e-mailadresse på support.

Du skal bruge en digital signatur

For at indberette digitalt skal din virksomhed have en digital medarbejdersignatur. Har i ikke det, kan du bestille den gratis på www.virk.dk (nyt vindue)

Sidst opdateret: 11. marts 2013

Selvbetjening

Logo til NemRefusion

Spørgsmål eller brug for hjælp?

NemRefusion Support

Tlf.: 4460 7213
man. - fre. 8.00 - 16.30